بیش از 100 شغل برتر رشته زیست شناسی در قسمت رشته های زیست شناسی

بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

زیست شناسی مطالعه موجودات زنده، یک رشته پیچیده با فرصت های شغلی فراوان است. شما می توانید طیف گسترده ای از مشاغل مرتبط با زیست شناسی را در دانشگاه، نویسندگی و ویرایش، تحقیقات آزمایشگاهی، مراقبت های بهداشتی و داروسازی دنبال کنید. بسته به موقعیت و مسیر شغلی مورد نظر شما، ممکن است به دنبال تحصیل فراتر از مدرک چهار ساله کارشناسی باشید

بیایید نگاهی به ۱۰۰ شغل پرطرفدار با مدرک زیست شناسی بیندازیم که از کمترین تا بالاترین پتانسیل درآمدی را شامل می شود در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی در قسمت رشته های زیست شناسی از عنوانین رشته ها به صورت تکراری نام برده شده است که به معنی ارزشمند بودن این عناوین است.

با بایولنسرز همراه باشید.

 بیش از 100 شغل برتر رشته زیست شناسی در قسمت رشته های زیست شناسی در بایولنسرز

۱٫مربی بهداشت در بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

مربیان بهداشت از دانش خود در ورزش، تغذیه، بیماری و موارد دیگر برای آموزش جوامع در حوزه تندرستی و سلامتی استفاده می کنند. مربیان بهداشت اغلب مسئول جمع آوری و آنالیز داده ها در مورد انواع نگرانی های بهداشتی و انجام اطلاع رسانی و برنامه های آموزشی عملی هستند. مربیان بهداشت اغلب مهارت های ارتباطی و رهبری خود را برای توضیح اطلاعات پیچیده در محیط هایی مانند مراکز اجتماعی، مؤسسات آموزشی، مؤسسات بهداشت عمومی و حتی مشاغل خصوصی به کار می گیرند. مدرک لیسانس حداقل شرط لازم برای مربیان بهداشت است. برخی از کارفرمایان ممکن است به مدرک معتبر متخصص آموزش سلامت (CHES) نیز نیاز داشته باشند.

 

۲٫کارشناسان محیط زیست در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

حفاظت از پارک های محلی، ایالتی یا ملی و منابع طبیعی موجود در آنها به یک پارکبان یا نگهبان پارک سپرده شده است. الزامات این حرفه می تواند بر اساس موقعیت مکانی متفاوت باشد. وظایف پارکبان ها پویا است و پارکبان ها اغلب به عنوان کارشناسان محیط زیست، مورخان و افسران اجرای قانون خدمت می کنند.

100 biology career

۳٫تکنسین بیولوژی یا دستیار پژوهشی که در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی در قسمت رشته های زیست شناسی به عنوان  Assistant در سطوح مختلف می باشد که بسیار رواج یافته است.

دستیاران تحقیقات بیولوژیکی نمونه های بیولوژیکی مانند خون، غذا و باکتری ها را برای زیست شناسان یا دانشمندان پزشکی جمع آوری و آماده می کنند. تکنسین‌های بیولوژی همچنین در سایر عملکردهای آزمایشگاهی، مانند نگهداری تجهیزات، مستندسازی نتایج تحقیقات و انجام کارهای میدانی، به دانشمندان کمک می‌کنند حداقل مدرک لیسانس در زیست شناسی یا رشته مرتبط به همراه تجربه آزمایشگاهی برای این کار نیاز است.

 

۴٫تکنسین کشاورزی یا علوم غذایی در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

تکنسین های کشاورزی یا علوم غذایی به دانشمندان کمک می کنند تا داده ها را ردیابی کنند، تجهیزات آزمایشگاهی را حفظ کنند، بر تولید غذا نظارت کنند و کیفیت محصولات غذایی، محصولات زراعی و خاک را تجزیه و تحلیل کنند. تکنسین های علوم غذایی اغلب برای آژانس های نظارتی یا مشاغل خصوصی کار می کنند مدرک کاردانی در زیست شناسی، علوم کشاورزی یا دامی، شیمی یا رشته های مرتبط.حداقل موارد مورد نیاز است.

 

۵٫معلم علوم دبیرستان در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

معلمان دبیرستان به دانش آموزان مبانی زیست شناسی آموزش می دهند. معلمان دبیرستان به دانش‌آموزان کلاس‌های ۹ تا ۱۲ آموزش می‌دهند و معمولاً مهارت‌های ارتباطی، سازماندهی و مدیریت زمان قوی دارند. مسئولیت های روزانه معلمان دبیرستان اغلب شامل ایجاد طرح درس، سخنرانی، پاسخ به سؤالات، تعیین تکالیف و نمره دادن به مطالب امتحانی است الزامات تحصیلی برای معلمان زیست شناسی دبیرستان  دارا بودن حداقل مدرک لیسانس می باشد و اکثر مدارس دولتی نیز به گواهینامه یا مجوز دولتی نیاز دارند.

 

۶٫نویسنده محتوا که در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی از  مشاغل رو به رشد است.

نویسندگان محتوا مطالب پیچیده را به طور قابل فهم و جذاب توضیح می دهند. می‌توانید کار خود را به‌عنوان یک نویسنده آزاد به مجلات و نشریات ارسال کنید، یا می‌توانید انتخاب کنید که در سازمانی کار کنید حداقل الزامات آموزشی دارا بودن مدرک لیسانس برای موقعیت های تمام وقت نیاز است، در حالی که فرصت های شغلی آزاد می تواند برای کسانی که دارای دیپلم دبیرستان و مهارت های نوشتاری قوی هستند در دسترس باشد.

 

۷٫رابط پزشک  در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

رابطان پزشک به عنوان واسطه بین کادر پزشکی و بیمارستان یا سایر سازمان های بهداشتی مانند خانه سالمندان عمل می کنند. هدف اولیه یک رابط پزشک، تقویت رابطه بین دو گروه است حداقل مدرک لیسانس در زیست شناسی یا علوم مشابه برای رابطان پزشک مورد نیاز است. تجربه یا یک خرده در فروش نیز می تواند باشد.

 

۸٫دانشمند یا متخصص محیط زیست در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

یک دانشمند محیط زیست فناوری ای را توسعه می دهد که از اکوسیستم ها یا محیط زیست جهانی محافظت می کند. یک دانشمند محیط زیست همچنین می تواند به عنوان یک مشاور برای توصیه های سیاستی مربوط به آب و هوا یا محیط زیست عمل کند.  مدرک لیسانس در زیست شناسی می تواند شما را برای کار در سطح پایه در زمینه علوم محیطی واجد شرایط کند. با این حال، بسیاری از متخصصان برای پیشرفت سریعتر در حرفه خود، کار علوم محیطی را دنبال می کنند.

 

۹٫متخصص پزشکی قانونی در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

دانشمندان پزشکی قانونی با جمع آوری و تجزیه و تحلیل شواهد بیولوژیکی مربوط به یک پرونده به تحقیقات جنایی کمک می کنند. به طور کلی، دانشمندان پزشکی قانونی در تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی یا بررسی صحنه جرم تخصص دارند مدرک لیسانس در علوم قانونی، زیست شناسی، شیمی یا علوم طبیعی علاوه بر آموزش در حین کار مورد نیاز است.

 

۱۰٫تکنسین کنترل کیفیت عنوان شده در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی اموزش هایی فراتر از اموزشهای دانشگاهی نیاز دارد.

تکنسین های آزمایشگاه کنترل کیفیت از اثربخشی و کیفیت محصولات یک شرکت اطمینان می دهند. تکنسین های کنترل کیفیت در درجه اول برای تولید کنندگان دارو یا تولید کنندگان مواد غذایی کار می کنند. این نقش می تواند شامل نظارت بر تولید یا آزمایش مواد خریداری شده از فروشندگان خارجی باشد. این متخصصان اغلب در زمینه هایی مانند تحقیق، تضمین کیفیت یا نگهداری مواد غذایی تخصص دارند حداقل الزامات شامل دیپلم دبیرستان همراه با آموزش در حین کار از یک ماه تا یک سال می باشد.

 

۱۱٫نماینده فروش دارویی در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

نمایندگان فروش دارو داروهای جدید را نزد پزشکان و سایر متخصصان پزشکی تبلیغ می کنند و می فروشند تا آنها برای بیماران تجویز کنند. در این نقش، مهارت های ارتباطی، همراه با دانش کاری فارماکولوژی ضروری است. این حرفه اغلب برای متخصصان علاقه مند به جنبه تجاری پزشکی جذاب است برای استخدام در این شغل حداقل مدرک لیسانس مورد نیاز است.

 

۱۲٫دانشمند مواد غذایی در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

دانشمندان مواد غذایی افزودنی های غذایی ایجاد می کنند که روش های نگهداری و ایمنی را بهبود می بخشد. دانشمندان مواد غذایی اغلب آزمایشات آزمایشگاهی و تجزیه و تحلیل محصولات را برای اطمینان از کیفیت انجام می دهند. این دانشمندان اغلب با سازمان های دولتی، تولیدکنندگان مواد غذایی و موسسات تحقیقاتی کار می کنند دانشمندان علوم غذایی اغلب باید مدرک لیسانس خود را از یک کالج یا دانشگاه معتبر داشته باشند. بسیاری از آنها مدارک پیشرفته را دنبال می کنند تا تخصص و رشد شغلی داشته باشند.

 

۱۳٫بوم شناس یا اکولوژیست در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

به طور معمول، یک بوم شناس رابطه بین موجودات و محیط آنها را مطالعه می کند. وظایف یک بوم شناس می تواند شامل کار میدانی، جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل و گزارش باشد. بسیاری از اکولوژیست ها بر محیط های در معرض تهدید یا گونه های در معرض خطر تمرکز می کنند. بوم شناسان ممکن است در یک محیط مانند تالاب، تندرا یا جنگل تخصص داشته باشند حداقل مدرک لیسانس در بوم شناسی، زیست شناسی، گیاه شناسی، جانورشناسی یا رشته های نزدیک برای کسب شغلی بوم شناسی نیاز است برای سطوح بالاتر به مدارک پیشرفته تر و مرتبط با اکوسیستم ها نیاز است.

 

۱۴٫مشاور ژنتیک عنوان شده در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی به هر دو رشته ژنتیک و ژنتیک پزشکی اشاره دارد.

یک مشاور ژنتیک به افرادی که تحت آزمایش ژنتیکی هستند توصیه و راهنمایی می کند. مشاوران ژنتیک نتایج و تأثیرات آزمایشات را برای مشتریان خود توضیح می دهند تا مراجعان بتوانند این اطلاعات را درک کنند و بر اساس آن عمل کنند. مشاوران ژنتیک اغلب، هرچند نه به طور انحصاری، با افرادی کار می کنند که در معرض خطر یا تشخیص اختلالات ژنتیکی هستند. بسیاری از مشاوران ژنتیک برای ایجاد دانش قوی از بیوتکنولوژی و ژنومیک و همچنین مهارت های ارتباطی دلسوزانه کار می کنند. مشاوران ژنتیک معمولاً باید مدرک کارشناسی ارشد در زمینه ژنتیک یا مشاوره ژنتیک داشته باشند و دارای گواهینامه هیئت مدیره باشند و مجوزهای مربوطه در این حوزه  را داشته باشند.

 

۱۵٫جغرافیدان در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

جغرافیدانان ساکنان حیوانی و انسانی زمین و همچنین پویایی محیط طبیعی را تجزیه و تحلیل می کنند. جغرافی دانان فیزیکی تشکیلاتی مانند کوه ها و یخچال های طبیعی را مطالعه می کنند در حالی که جغرافی دانان انسانی مرزهای شکل گرفته توسط اقتصادها، دولت ها و فرهنگ ها را مطالعه می کنند جهت کسب این عنوان شغلی داشتن مدرک لیسانس الزامی است. برخی از موقعیت ها، مانند موقعیت های دولتی، مدرک کارشناسی ارشد را ترجیح می دهند. تجربه کاری معمولا برای این عنوان شغلی نیاز است.

 

۱۶٫زیست شناس در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

یکی از مواردی که در زمینه رشته زیست شناسی قابل پیگیری است ادامه تحصیل و اخذ تحصیلات تکمیلی در زیر شاخه های زیست شناسی است زیست شناسان آزمایش ها و تجزیه و تحلیل هایی را روی مواد آلی یا موجودات انجام می دهند. تاکید این حرفه تحقیق است در بسیاری از رشته های زیر مجموعه وزارت بهداشت مجوزهایی برای زیست شناسان حوزه مربوطه در نظر گرفته شده است که در زمینه مربوطه صاحب نظر هستند و دارای حق تشخیص و مشاوره بیمار به صورت مستقیم می باشند.

رشته های تخصصی شامل:

۱٫اپیدمیولوژی
۲٫ارزیابی فناوری سلامت (HTA)
۳٫ارگونومی
۴٫اعضای مصنوعی و وسایل کمکی
۵٫اقتصاد بهداشت
۶٫اکولوژی انسانی
۷٫انفورماتیک پزشکی
۸٫آمار زیستی
۹٫آموزش بهداشت و ارتقای سلامت
۱۰٫آموزش هوشبری
۱۱٫بهداشت و ایمنی مواد غذایی
۱۲٫بینایی سنجی
۱۳٫بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری‌ها
۱۴٫پدافند غیر عامل در نظام سلامت
۱۵٫تاریخ علوم پزشکی
۱۶٫ترکیبات طبیعی دارویی، دریایی
۱۷٫تکنولوزي گردش خون
۱۸٫تکنولوژی اتاق عمل
۱۹٫ژورنالیسم پزشکی
۲۰٫سلامت سالمندی
۲۱٫سلامت و ترافیک
۲۲٫سلامت و رفاه اجتماعی
۲۳٫سم شناسی
۲۴٫شنوایی شناسی
۲۵٫شیمی دارویی
۲۶٫علوم تشریحی
۲۷٫علوم و صنایع غذایی
۲۸٫فناوری اطلاعات سلامت
۲۹٫فناوری تصویر برداری پزشکی
۳۰٫فیزیولوژی
۳۱٫کاردرمانی
۳۲٫کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
۳۳٫کنترل مواد خوراکی و آشامیدنی
۳۴٫گفتار درمانی
۳۵٫مددکاری اجتماعی
۳۶٫مدیریت توانبخشی
۳۷٫مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
۳۸٫مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE)
۳۹٫مهندسی بهداشت حرفه ای
۴۰٫مهندسی پزشکی بیوالکتریک
۴۱٫مهندسی پزشکی زیست مواد
۴۲٫میکروب شناسی موادغذایی
۴۳٫نانوفناوری پزشکی
۴۴٫آموزش پزشکی
۴۵٫تکنولوژي آموزشی در علوم پزشکی
۴۶٫یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی
۴۷٫بهداشت محیط- بهداشت پرتوها
۴۸٫بهداشت محیط- سم‌شناسی محیط
۴۹٫مهندسی بهداشت محیط
۵۰٫پرستاری اورژانس
۵۱٫پرستاری توانبخشی
۵۲٫پرستاري داخلي – جراحي
۵۳٫پرستاري سالمندي
۵۴٫پرستاري سلامت جامعه
۵۵٫پرستاري كودكان
۵۶٫پرستاري مراقبتهاي ويژه
۵۷٫پرستاري مراقبتهاي ويژه نوزادان
۵۸٫پرستاري نظامي
۵۹٫روان پرستاري
۶۰٫مديريت پرستاري
۶۱٫بهداشت روان
۶۲٫روانشناسي باليني
۶۳٫روانشناسي باليني كودك و نوجوان
۶۴٫روانشناسي سلامت
۶۵٫بيوشيمي باليني
۶۶٫بیوشیمی
۶۷٫زيست فن آوري پزشكي
۶۸٫بیوتکنولوژی
۶۹٫ژنتيك انساني
۷۰٫ژنتیک
۷۱٫فنّاوري سلولهاي بنيادي و بازسازي بافت
۷۲٫نانوتکنولوژی یا ریز زیست فناوری
۷۳٫میکروبیولوژی
۷۴٫زیست شناسی تکاملی
۷۵٫زیست شناسی سلولی و مولکولی
۷۶٫ايمني شناسي پزشكي
۷۷٫خون شناسي آزمايشگاهي و بانك خون
۷۸٫انگل شناسي پزشكي
۷۹٫قارچ شناسي پزشكي
۸۰٫ميكروب شناسي پزشكي
۸۱٫ويروس شناسي پزشكي
۸۲٫تغذيه باليني
۸۳٫تغذيه ورزشي
۸۴٫علوم بهداشتي در تغذيه
۸۵٫علوم تغذيه
۸۶٫علوم تغذيه در بحران و حوادث غيرمترقبه
۸۷٫راديوبيولوژي و حفاظت پرتويی
۸۸٫فيزيك پزشكي
۸۹٫فيزيوتراپي
۹۰٫فيزيوتراپي ورزش
۹۱٫مامايي
۹۲٫مشاوره در مامايي

 

۱۷٫فیزیوتراپیست در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

فیزیوتراپیست ها به بیماران در مدیریت درد و بهبود تحرک کمک می کنند. آنها همچنین نقش مهمی در توانبخشی بیمار، پیشگیری از آسیب و درمان آسیب های مزمن دارند حداقل مدرک لیسانس در زیست شناسی و اخذ مجوز مربوطه نیاز است. در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی در قسمت رشته های زیست شناسی از عنوان رشته فیزیوتراپی نام برده شده که تکرار این عنوان در این قسمت به معنی ارزشمند بودن آن است.

 

۱۸٫کارشناس ایمنی و بهداشت حرفه ای در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

یک متخصص ایمنی و بهداشت حرفه ای استراتژی هایی را برای کمک به جلوگیری از آسیب های محل کار طراحی می کند. علاوه بر این، آنها با بازرسی محیط های کاری از کارکنان محافظت می کنند تا اطمینان حاصل شود که شرکت ها از مقررات دولتی در مورد ایمنی و زباله پیروی می کنند حداقل لیسانس بهداشت و ایمنی جهت کسب این عنوان شغلی مورد نیاز است.

 

۱۹٫پرستار در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

پرستاران می توانند به طور مستقل و با همکاری پزشکان برای سفارش آزمایش های پزشکی، تشخیص مشکلات سلامتی و تجویز دارو کار کنند. آنها مراقبت های پیشگیرانه و اولیه را ارائه می دهند و می توانند در مراقبت از زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری روانی، کودکان و غیره تخصص داشته باشند در بعضی از موارد به مدرک لیسانس نیاز است ، با این حال، برنامه های تحصیلات تکمیلی که به مدرک لیسانس در زیست شناسی یا علوم بهداشتی مرتبط نیاز دارند نیز در دسترس هستند.

 

۲۰٫دندانپزشک در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

دندانپزشکان دندان ها، لثه ها و سایر قسمت های دهان بیماران را معاینه، درمان و تشخیص می دهند. دندانپزشک اغلب دندان های شکسته را ترمیم می کند، حفره ها را پر می کند و از بیمار عکسبرداری با اشعه ایکس می گیرد.

dentist in biolancers

۲۱٫پزشک در مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی

پزشکان، بیماری ها یا جراحات را تشخیص و درمان می کنند. علاوه بر این، پزشکان سوابق پزشکی را ثبت می کنند، بیماران را معاینه می کنند و دارو تجویز می کنند. آنها همچنین می توانند آزمایش های تشخیصی را سفارش، انجام و تفسیر کنند پزشکان الزامات آموزشی  دقیقی دارند. پزشکان به طور کلی به مدرک لیسانس، مدرک دانشکده پزشکی و سه تا هفت سال در برنامه های رزیدنتی و کارآموزی بسته به تخصص خود نیاز دارند.

 

نویسنده مقاله بیش از ۱۰۰ شغل برتر رشته زیست شناسی توسط Ehsan Razeghian

نظر